Fredag den 18/7 kl 15:50 kommer alltid finnas i mitt minne..

Har varit lite bloggtorka under min semester, men vill dela med mig av en sak som hände sista helgen på semestern.
 
Beslutade mig för att åka upp till mamma på fredagen för att hjälpa henne köra vedmaskinen.
Eller ja, hon körde maskinen och jag lastade veden på matarbordet.
(Inte med lyftkran, utan med handkraft ^^,)
 



Ett riktigt skitgöra kan man säga! :p
 
Hade sagt till mamma att jag behövde åka vid 15 så ja skulle hinna in till stan o göra mig iordning för stundande Stadsfest.
Men när klockan vart ca 15 så fick ja prova köra vedmaskinen.
De va jätteroligt och få prova på! 
Så ja körde där en stund tills mamma sa åt mig att klockan var 15:38, så ja avslutade och packade ihop mina grejer och satte mig i bilen för att åka in till stan.
Eftersom ja vart skitig och svettig efter vedjobbet så åkte jag bara i shorts och sportbh.
På väg in till stan så hände det värsta jag varit med om i hela mitt liv..
 
Jag krockar med en älg.

 
När jag kommer här i Boda så kliver en älg med en kalv upp på höger sida (bakom träden kan man säga).
När jag får syn på älgarna så ställer jag mig på bromsen men olyckan är ett faktum. 
 
Jag träffar älgens bakben på min högra framskärm och sen får jag hela älgen över rutan.
 
Stackars lilla pärlan! :( 
Får glassplitter över hela mig och jag hinner inte ens skrika.
Jag väntar kanske två sekunder innan jag kliver ur bilen och ser att en kvinna sett hela händelsen.
Jag blir otroligt chockad och ledsen över att jag krockat.
Kvinnan som blir vittne till allt ringer polisen och jag står och gråter hejdlöst.
Kalven sprang tillbaka där den kom ifrån och det stannar ännu en kvinna som kommer fram och kramar om mig.
Jag ringer mamma i paniken och berättar med gråten i halsen att jag krockat med en älg men att ja inte är skadad.
Så hon slänger sig in i bilen och åker ner till mig, i samma veva försöker ja få kontakt med Jonas men det är bara upptaget.
Så ja skickar ett sms till honom (skakis som ja är) eftersom ja måste få tag på honom. 
Stackarn o få de smset.. :( 
Det kommer en man som flyttar bilen från körfältet och åker hem efter ett gevär för att eftersöka älgen.
 
Det stannar jättemycket folk för att se hur det gått o hjälper mig.
Sen kommer till slut mamma och hon hade med sig en man som även hade skickat upp en kille som var i närheten för att titta till mig.
Herregud så mycket folk som engagerade sig! :) 
Jag är otroligt tacksam för alla som stannade och hjälpte till! 
Om ni läser detta så stort TACK! :)
 
Fy sjutton alltså.. Jag är fortfarande skärrad över det som hänt.
Jag har krockat för första gången i mitt liv.

Först såg jag händelseförloppet rulla framför ögonen så fort ja satt mig ner.
Nu kommer alla tankarna om att jag lika gärna kunde ha dött.. 
Det kunde ha varit min sista dag i livet.
Men jag klarade mig utan skador.
Lite stel och öm är det enda.
Det måste varit någon där uppe som ville ha mig kvar :) 
 
 
Kör försiktigt alla ni som är ute i trafiken!! 
 
//Emelie



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0